İzleyipbatanna

13 Ekim 2008 Pazartesi

parılara nası biriktiribilcez?

Benim gözel akideşleem, hindi gocu dünya dombalak açıpduru Amerikelee , Avropalaa depesi da'la' geligodu, ben de düşünüveedim daşınıveedim parılara nası idare e'mek ilazım gelii yaaşenmedim araşdırdım. Amerikede bek sevdiğim bi tilivizyoncu vaa, bek gomik bi garı, yaşı böyük benden emme bugıda mı benzee iki iisan bilimeyom ben, nafnara ağzımdan alıyoru ben söyleyesiye, benden çok yaşeycek gahpecik yalım. İşdi geçennede o du annadıyodu pirogamında, bek hoşumu gitti gari söyledi'leri. Ben di kendi düşüncüleemi yazem balim dedim.
Parılara biri'tirmenin yolları hööle olubili:
1- Harcımeyceengiz. En bi yareyişli yöntem bu.
2- Gaber abam netting sen deyosangız ozuman ikinci şıkkı deneyceesingiz: Her Allaan günü akideşleringizle buluşup yimeğe gitçeesingiz emme cüzdanınıza yanınıza almeyce'singiz. "Anııı unuduveemişim gı cüzdana, sen ödeyigo ben sene yarın verem" deycesingiz. Akideş çevresi geniş olanna dahı şanslı haliynen niden,çünkü bi daha görüşümeyceengizden doleyi.
3- Gıyafatlara hilan aldı'tan keri giyeekene etketlerine sö'meycesingiz, bicik keyip sonurtdan dükkana geri götüceesingiz "olmeyoru bu" deye. (Babışlara da ööle edibiliisingiz emme yörüüken boku hilan basmen.)
4- Su fatırlarına azaldabilmek için gullandığıngız heeşeylere ööle bi kere gullanıp yıkımeyin, ni vaa nolcek, el mi evdekilee? Oğlunuzun südü bitesiye o barda'tan siz gave içeesengiz hem sütlü gavenize işmiş oluusunguz hem de ilaşdan sudan tasarruf edilibili. Gocanız aaşamcıysa yalınız tikkat edin, çocuğu südü hilan veriiken gokleyiverin bardağa biyo da çoşcak sarhoş oluverii.
5- İlantrik fatırları için hööle gıvrışgan, eccicik yakan ampulleden alceesingiz emme onlara bile ya'meyce'singiz, aaşam ezanında yimeğingize yidikten kelli yatceesingiz. Ödevlere bitirsin çoçcaklaa, yalınız üyüyümeyosangız tehlikeli olubilii, herif galkıp da "avrat maydam üyüyümeyoz ge baken biyo" deyverii deye necap gonturol işeysi gullanceesengiz garar veemek ilazım gelii, davşan gibi dovuruusunguz da dilbarım parılaa gine saçılıı gari.
6- Çayınıza gaavenize ööle gökgöömediklee gibi şekere doldurmeyceesingiz. Zaten bok mu vaa çay gaave içikdurcek hallaa böyleeken?

İşdi böğün de sizi akılla fikirlee veedim gari, Gader Abangız her daim size düşünüpduru. Haden galın sağlıcekle.

4 yorum:

Kısmet Öğmen dedi ki...

gader abam sen çog yaşa eyi mi....hu gıda işing gücüng içindi höle bi baken dediidim ...ni gören...gader abam dökdürügomuş gine....beg güldürüveeding gine bene

asuman dedi ki...

allah ırzı olsun gari abam, sayanda parıları ilkcez. elin decineris beg göze depduru demişin emmeo garı bu gıda gomik dememişdir, ben bilipdurun sene. Çovuna sen düretmişindir burda.

calamity ched dedi ki...

Gı sen biliyon mu önkü garıya! bek seviyom abam ben ona gülü gülü ölüyon gari. Benim a'lımı geldi çovu emme a'lımı bu gonuyu getiren oyudun. Akıllaa figirlee düretmeye devam edem balim, bilogun gocugarılığı goley mi!

Gııı Esraaa dedi ki...

Gader aba inan kı deecek bişşee bulumeyon gari sene.bu üreticilii nirleeden buluyong bilmeyon emme bek çok güldüm dönüb dönüb bi tek daa okuyom gine gülüyon gudleyoon sene gocuman