İzleyipbatanna

31 Mart 2010 Çarşamba

amekalı inegle

Bizim hindiki mıhdar’ın mıhdar bubası kövün başına geçinci ba, hayvancılıg işinde gocu bi atılım edigomuş. Minmiş otübüse, Angara’ya vaamış, millet vekillenin kapısını dayanmış;
‘’de gidi akıdeşle de, he işeyin amekalısı vaa da bizim ineglimizin niden yog?’’ demiş, elini masıya vuumuş, köve geri dönmüş.
İki haftıya varı vamaz, üsdünde hükümed mühürlü megdub mıhdara ulaşmış. Deyomuş ki megdubda: ‘’ismini yazdıran ileşbere, üçü gada ithal hayvan verilceg ‘’
Bütün kövlü gücünün yetcee gada hayvana yazılmış, kimi gari üç deneye, kimi bi deneye.
‘’Mıhdarın oyunu mu, aslı va mı aceb’’ dee de, gavele ayrı bi galgışlıg olubdumuş, evle başgı bi…
Baharın yazılınmış ineglere, yaz bidmiden, içi sürüylen alcalı belceli ineg dolu kamyonla, kövün otı'yerine gelib paak edmiş. Mıhdar gubarı gubarı:’’beni bakın biyo, ben ni dedim size, kaatlanızı getirigon hayvanları dağıdıverelim’’ demiş.
Kağıdını getiren indimiş ine’ne kamyondan da emme gari hayvanları zabdedememişle. Kamyondan inen bi başlıyomuş goşma, akasından ileşbe…Goşu goşu bi çeşid olmuşla. A’şam ezanına gada, aşa mahalle yuka mahelle goşmuşla, inegle bibirine garışmış, kimi çukuru düşmüş paçılanmış, kimi a'şamın garaltısında gaybolub gidmiş.
O saate gada otıyede görünmeyen bu inegleden sorumlu mühendis çıkıb gelmiş. Bi bagmış, bizim kövlüle ‘’duu gızım, hor gızım, deah gızım, çüş gızım’’ hayvanla önde onla akıda goşuyola, elini dizni vumuş gari, eyvah demiş, İmamı almış yanına minareye goşmuş, başlamış anonsa: ‘’sayın akıdeşle, enkii inegle tüükçe bilmeebduru, hayvanları zabdedmeg için İSTOP deyceniz İSTOP!’’

1 yorum:

Unknown dedi ki...

nile edivemişiniz siz, bi bakıveren hunlara nişlemişle deye , bayı bişile garaliyivemişigniz, emme bed güzel yazıvemişiniz, ben kimin deye sorasanız gocumanlaa, ben istanbullarda okuyan , gurbette olmaktan agzında tadı olumeyip duran bi gencoglanım, hindi ben burulaada önkü sizin gonustugunuz gibi gonusuvedim mi , anaaa kimse annameyo bene, soruyola gari sen ne deepdurusun deye, e hindi ni dediimi anlatımadığım adama naha anlatem ni didiğimi, neyse gaali genşlee ped çok gonuşuvedim , takipçinizim bilesingiz haa, gole geesin bakam