İzleyipbatanna

7 Ocak 2009 Çarşamba

gaplımbayla davşan

teee evellerin maflugatların gonuşduğu zamannada ormannarın birinde he zıman dingildepduran, zıpır mı zıpır dudugu yede durmaz bi davşan vamış. bu dingildek davşanın huyu beg çikinmiş. çog gendine beyenmiş olduvundan ormandı kimsi benden fızlı goşdurumaz deye gubarıdurumuş. bu ormanda bi de kendi halinde acıg avır gannı bi gaplumbacık vamış. gaplumbaga gımıl gımıl yörüpdurdugu bi gün davşana ırasgelmiş. davşan gaplımbağıya göresi "nere gidipgidesin gocu gabuk?" demiş. gaplımbağıda "ormanın ötü yakısındaki Memdali amcamnarı gidikdurum" deyesi davşan basmış kahkıhayı "sen öngü gibi ırlanı ırlanı gidesiy gada otla sararıp solcek gış gelcek, garla yavcek, sen otbisi bali min" deyi alay geşmiş.
bu nafla gaplımbanın beg avırıını gigmiş. gafası atdıgından heş düşünmüden “sen ne depdurun a bilmiş davşan. hindi ore gada bi yarış etsek ben senden öncü giderin” demiş. naf avızından çıkarılan çıgmaz bin pişman olmuş emme söz avızdan çıgmış bi yo. davşan bu nafnara duyası eyiden gülmiyi başlamış. "isdesen yarış edem de gö bak bakam kim kime ütcek" demiş. bölüce yarışmı etmiyi gara vermişle. ormandaki maflukadlada bu ataşlı gonuşmulara duyasıyı gelmiş çokaşagomuş. gaplan yarışmanın başlangış çizgisine cizmiş, filde yarışmanın başladıgına delalet olsun diye böğürüvemiş.
dahı yarışmanın başlangıcında gaplumba bi metiro bilen gigmiden davşan göşüyü çokdan dönmüş. ondan sonacıma dönmüş bagmış ardına gaplımba ufukda görükmüyo bilen. demiş ki "hımbıl gaplımbanın gelcee yok ben hure çönen de ecik uyuyveren dipdinnengiç kakarın goşdururun sona" demiş. gocuman bi fişni avacının altını vurmuş gafıya yagmış. davşan forul forul uyurka gaplımba boş durmamış, gımıl gımıl da olsa yoldu ilerlemiş. davşan o gada çok uyumuş o gada çok uyumuş ki, o uyurka gaplımba bitiş yeri olan memdali amcasıgilin evini çok yaglaşmış.
Sonuracıma davşan yatdıgı yerde gözüne aşmış, öncü geriyi bagmış, gaplımba hala geridi galdı sanıpduruymuş. gaplımbagıyı geridi görümiyesi öne dovru bagmış ki ni görsün teeee ufukda gımıl gımıl giden bi işey va. "abooo ben netdim!!!!" demiş. hemen seyidem de yakalıyem" deyi kakmış. uyku sersemine beg fızlı da goşamamış. dahı davşan yolun yarısını varmıdan gaplımbaa memdali amcasının zilini basmış. davşan dili dışarda memdali amcanın evine vardıgında memdali amcası gaplımbagıya afferin benim göze ovlumu deye sevip en sevdiyi otladan verip duruymuş. bu manzırı garşısında davşan etdiyinden utanmış, gaplımbagıdan özür dilemiş, bi daha kimsinin yanında gubarmeycene söz vermiş.

4 yorum:

Kısmet Öğmen dedi ki...

asımanım beg güze yazıveemişing öngü masala...beg güldürdüng gari bene...elini golunu savlıg

calamity ched dedi ki...

Asıman, huree taa çok hikaya yazıverin abam, başkı tüülü yüzümüz gülmebatırı. Zabaanan sorudup oturuyodum faprikede, sanin masala okuyasıya hööle bi gülüvediydim, eğer ossun gayfaltıya pirziloynan e'miş gadaa oldum. :-))

asuman dedi ki...

yarasın abam yarasın :)

Gııı Esraaa dedi ki...

ormanda fişni ağacında eyice goptum ben ellene savlık bek gözelidi :)